Usposobljeni delavci pripomorejo k večji varnosti pri delu

Po Slovenski zakonodaji mora vsak delodajalec za delovno mesto sprejeti izjavo o varnosti pri delu. Za vsako delovno mesto mora oceniti nevarnosti in sprejeti določene ukrepe za zmanjšanje kazni. Poskrbeti mora za ustrezno znanje in usposobljenost zaposlenih, ustrezno delovno okolje ter ustrezno opremo, s katerimi delavci rokujejo. Poleg tega mora voditi še evidenco in poročila.

Zaposleni, ki nimajo zadostnega znanja ali zadostne usposobljenosti, za delo na svojem področju, so pogosto vzrok za nove nezgode in poškodbe pri delu. Da do tega ne bi prišlo, mora delodajalec za svoje zaposlene zagotoviti udeležbo na teoretičnih predavanjih in praktičnih vajah, za čim večjo varnosti pri delu. Na izobraževanjih se delavec seznani s svojimi delovnimi razmerami in nevarnostmi ter z ukrepi za čim varnejše delo. Zaposleni morajo imeti po zakonu izobraževanje brezplačno in v delovnem času. Za varnost pri delu morajo biti delavci tudi ustreznega zdravja, zato morajo imeti zagotovljene tudi zdravstvene preglede.

Ker se morajo delavci zavedati nevarnosti, ki jim grozi na delovnemu mestu, jih mora delodajalec zaposlene o delovnih razmerah obvešča s pisnimi obvestili, ko grozi neposredna nevarnost pa lahko tudi z ustnimi. Če ima podjetje projekt, pri katerem bo zdravje zaposlenih bolj izpostavljeno, mora o tem najmanj 15 dni pred začetkom obvestiti inšpekcijo. Za ustrezno delovno okolje mora delodajalec poskrbeti z zaščito pred nevarnimi kemikalijami, elektriko, požari in drugimi nevarnostmi. Razmere na delovnem okolju se morajo redno preverjati z ustreznimi meritvami. Redno se mora preverjati tudi delovna oprema, ki je za delo primerna takrat, ko to potrdi za to pristojna oseba.

Z evidenco in poročili delodajalec beleži evidenco o periodičnih raziskavah, kemijskih, fizičnih in bioloških nevarnostih, testiranjih delovne opreme in izobraževanju zaposlenih, zdravstvenih dolžnostih in preventivnih pregledih ter o nastalih poškodbah, boleznih in nesrečah ter novih nevarnostih.