Raziskava trga

Podjetnik si lahko vstop na trg olajša s pomočjo tržne raziskave, s katero zmanjša svoje možnosti za neuspeh, preveri tržni potencial in pridobi potrebne informacije za ustrezen nastop na ciljnem trgu.

Raziskava trga označuje način pridobivanja podatkov o vedenju potrošnikov, ki podjetnikom olajšajo poslovne odločitve. Z njo identificirate ciljne kupce, njihove potrebe in resnične motive za nakup ter lastnosti proizvodov ali storitev, ki jih najbolj pritegnejo, opredelite tveganja s katerimi se boste verjetno soočili pri poslovanju, dobite informacije o velikosti ciljnega trga, konkurenci in tržnih zakonitostih ter ocenite svojo prodajo. Na podlagi tega lahko določite resurse, ki jih boste potrebovali pri poslovanju, opredelite prodajne metode in način tržnega komuniciranja s posameznimi segmenti trga, določite cene in kakovost ponudbe ter obseg proizvodnje.

Raziskava trga je tako eden ključnih delov vsakega poslovnega načrta in predstavlja podlago za kasnejše aktivnosti na trgu, maksimizira izkoristek poslovnih priložnosti ter zmanjšuje tveganja.

Ključni deli raziskave in analize trga so:

  • Identifikacija potencialnih kupcev, ciljnega trga in tržnih segmentov ter njihovih lasnosti;
  • Določitev velikosti trga in porajajočih se trendov;
  • Pridobivanje informacij o konkurenci ter konkurenčnih prednostih in slabostih svoje poslovne ideje;
  • Ocenjevanje svojih možnosti za uspeh in določitev ciljev;
  • Spremljanje trga.

Izvedba raziskave

Pri raziskovanju si lahko pomagate s primarnimi in sekundarnimi viri. Sekundarni viri predstavljajo že objavljene raziskave in gradiva, ki jih lahko najdete na spletu (kot npr. spletna stran Statističnega urada RS) ter v knjižnicah, ki pogosto nudijo dostop do plačljivih podatkovnih zibirk. Pri tem se je potrebno zavedati, da rezultati raziskav opravljenih na tujih trgih ne veljajo nujno tudi za slovenski trg, zato naj takšno gardivo služi le za vpogled v ciljni trg.

Nato se lahko lotite še primarne raziskave, s katero boste spoznali mnenja, potrebe in želje vaših bodočih strank. Izbirate lahko med fokusnimi skupinami, vprašalniki, opazovanjem in drugimi načini spoznavanja vedenja potrošnikov. Pri tem je pomembno, da v vzorčno skupino ne vključujete svojih bližnjih saj bodo ti do vas verjetno preveč prizanesljivi.

Tržno raziskavo lahko torej izvedete tudi sami, saj lahko recimo že s pomočjo sekundarnih virov in spletnih anket pridobite osnovne informacije, ki vam bodo olajšale vstop na trg.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja