Odkup terjatev – zakaj je to dobra odločitev za podjetje?

Za odkup terjatev se odloča vse več podjetij. V nadaljevanju članka si lahko preberete, kako ta možnost v praksi deluje, za kakšna podjetja je primerna in kakšne so njene prednosti.

Kdaj nastane terjatev?

Namen podjetja je ustvarjanje dobička z dejavnostjo, ki jo opravlja. Gre za storitve ali izdelke, ki jih prodaja zainteresiranim strankam. Podjetje v zadnji fazi stranki izstavi račun za prodan produkt ali storitev. V njem navede podatke o izdajatelju, naslovniku, storitvi, znesku ter navede rok zapadlosti računa (30-, 60-, 90- ali celo 120-dnevni rok). Stranka naj bi v tem času podjetju izplačala denar za prejeto storitev oziroma izdelek. Dokler izdajatelj računa ne dobi pričakovanega zneska, je le ta obravnavan kot terjatev.

Za kaj gre pri odkupu terjatev?

Podjetje, ki je izstavilo stranki račun, dobi od posrednika na podlagi pogodbe takojšnje izplačilo zahtevanega zneska ( v roku 2-7 delovnih dni) in mu prepusti nadaljnje skrbi v zvezi s tem. Ta možnost je primerna predvsem za podjetja, ki imajo za svoje stranke določene dolge plačilne roke.

Kaj s tem pridobi podjetje?

  • Zagotovi si takojšnji kapital, ki ga lahko investira v rast dejavnosti;
  • Ni se mu treba ukvarjati s preverjanji izplačil, ampak se lahko osredotoči na prvotno dejavnost, ki jo opravlja;
  • Lažja premostitev trenutne nelikvidnosti (zagotovljena likvidna sredstva za nove naložbe in financiranje);
  • Večja konkurenčnost na trgu;
  • Finančno varnost, saj je znano, da je v primeru naknadne izterjave možnost za uspeh čedalje manjša, dlje časa kot poteče od zapadlosti računa;
  • V primerjavi s tem, da bi vzelo posojilo od banke, mu ta možnost ponuja manj nevšečnosti, omogoča večjo fleksibilnost in je manj omejujoče;
  • Tudi dolžnik je seznanjen s sklenitvijo pogodbe, zato se vzdržuje tesen odnos s stranko.

Kako poteka odkup zapadlih terjatev?

  • Izdan račun podjetje posreduje podjetju, ki se ukvarja s to dejavnostjo;
  • Posrednik preveri podatke;
  • Odkupno dokumentacijo podpišejo vsi trije akterji: podjetje, stranka in posrednik;
  • V nekaj dneh nato pride do izplačila večine zahtevanega zneska;
  • Ko stranka poravna račun, podjetje od posrednika dobi še preostanek izplačila, odbita je le vrednost provizije.

Vseeno se nekatera podjetja nerada odločajo za odkup terjatev, saj menijo, da gre v tem primeru za nadzor nad denarjem, kar seveda ni res. Se pa ta stigma v zadnjih časih zmanjšuje in vse več podjetij se odloča za to možnost.

Vir: invoiceinterchange