Vsako podjetje mora imeti svoj poslovni naslov, v praksi pa lahko posluje na različnih naslovih. To pomeni, da lahko izkoristi različne prednosti, ki jih ponujajo dobri naslovi – predvsem se splača izbrati ugoden naslov za sedež podjetja.
Pri izbiri pravih naslovov se seveda srečamo z različnimi dejavniki, ki jih je treba upoštevati. Če se osredotočimo specifično na poslovni naslov, je to običajno naslov, kjer opravljamo svojo dejavnost, sploh če imamo poslovalnico, kjer sprejemamo stranke. Sedež podjetja je lahko na drugem naslovu, prav tako lahko podjetje uporablja še druge naslove glede na svoje potrebe.
Poslovni naslov in sedež podjetja
Pomembno je, da točno opredelimo tiste naslove, ki jih bomo uporabljali. V prvi vrsti potrebuje podjetje svoj sedež, kar je treba navesti že ob ustanovitvi podjetja. Funkcija sedeža podjetja dopušča kar dosti fleksibilnosti, saj ta naslov ni nujno v uporabi potem, ko podjetje posluje in ima poslovni naslov morda druge funkcionalnosti. Običajno želimo imeti sedež tam, kjer imamo večjo koncentracijo strank in partnerjev, tudi če na tem naslovu ne opravljamo svoje dejavnosti. Ugoden sedež prispeva k ugledu podjetja, lažje bo uspešno nastopiti na konkurenčnem trgu.
Sedež podjetja je nekakšna formalnost, ki sestavlja podobo podjetja, podobno kot samo ime, slogan ali logotip. Na tem naslovu sicer moramo imeti možnost prejemanja pošte ter dovoljenje za uporabo, svojo dejavnost pa lahko opravljamo drugje. Tako določimo nov poslovni naslov, kjer bomo imeli svojo poslovalnico – lahko je seveda tako sedež kot poslovalnica na istem naslovu, ni pa to nujno.
Poslovni naslov, s katerim bomo uspešno poslovali
Ob določitvi teh naslovov moramo seveda upoštevati tiste faktorje, ki imajo vpliv na naše poslovanje. Medtem ko ima sedež podjetja predvsem to vlogo, da skrbi za ugled podjetja in je dostopen strankam v kakšnem večjem mestu, imamo pri naslovu poslovalnice bolj pomemben premislek. Izberemo lokacijo, ki nam najbolj odgovarja glede na našo dejavnost.
Predvsem se osredotočamo na lokacijo poslovalnice, kjer sprejemamo stranke. Poslovalnico želimo imeti tam, kjer lahko dosežemo kar največji del svoje ciljne publike. Nekoliko drugače velja za pisarne in podobne poslovne prostore, kjer nimamo opravka s strankami in drugimi obiskovalci – v tem primeru je poslovni naslov pogosto v conah, ki so urejene za ta namen, tam so nižje najemnine, urejena je tudi infrastruktura, ki jo potrebujemo za delo.
Kako najti dober poslovni naslov?
Večina podjetnikov izbiri poslovnega naslova in sedeža podjetja niti ne namenja posebne pozornosti. Včasih so te odločitve precej samoumevne, podjetje prijavimo preprosto tam, kjer poslujemo. Če imamo svoje poslovne prostore, je to povsem smiselna rešitev, samostojni podjetniki pa za ta namen pogosto izberejo kar svoj domači naslov.
A obstajajo tudi alternative. Če želimo imeti bolj ugleden naslov, s katerim bomo bližje svoji ciljni publiki, lahko izkoristimo možnost za souporabo takšnega naslova. To je v ponudbi agencij, ki se ukvarjajo s podporo podjetnikov, po navadi imamo na istem naslovu tudi možnost uporabe pisarn in druge koristne storitve. Vsekakor se splača premisliti o tem, ali je poslovni naslov smiselno prijaviti na ta način, sploh če želimo koristiti tudi preostale storitve.